Ένας καινούργιος χώρος παιχνιδιού αναμένεται να δώσει τη θέση του στο πάρκο άθλησης και ψυχαγωγίας, το οποίο είχε προ ετών δημιουργηθεί στη ζώνη πρασίνου της οδού Μανόλη Ανδρόνικου απέναντι από το νέο δημαρχιακό μέγαρο της Θεσσαλονίκης.

Το πάρκο αυτό, το οποίο έδινε την ευκαιρία στους νέους της πόλης να ασχοληθούν με μια σειρά υπαίθριων δραστηριοτήτων -από αναρρίχηση μέχρι τραμπολίνο και σκέιτμπορντ- σταμάτησε τη λειτουργία του στο τέλος του 2014, καθώς είχε κριθεί επικίνδυνο.

Ο δήμος Θεσσαλονίκης σχεδιάζει τώρα να προχωρήσει στην ανάπλαση του χώρου αυτού, που εσχάτως έχει μετατραπεί σε τόπο συγκέντρωσης περιθωριακών ατόμων. Σύμφωνα με τη διεύθυνση Αστικού Σχεδιασμού και Αρχιτεκτονικών Μελετών του δήμου Θεσσαλονίκης, ο συγκεκριμένος χώρος, παρά το γεγονός ότι βρίσκεται σε πολύ κεντρικό σημείο, είναι ευάλωτος σε βανδαλισμούς και φθορές, εξαιτίας του ανεπαρκούς φωτισμού του, καθώς και των περιορισμένων δραστηριοτήτων που φιλοξενεί έπειτα από την κατάργηση του πάρκου άθλησης.

Παρεμβάσεις 891.000 ευρώ

Η αναβάθμιση του πάρκου της ΧΑΝΘ εντάσσεται στο πλαίσιο ευρύτερου σχεδιασμού του δήμου Θεσσαλονίκης, για τη δημιουργία συνολικά τεσσάρων παιδικών χαρών στο κέντρο, στη δυτική πλευρά της πόλης και στην περιοχή της Τούμπας. Για την ανάθεση των έργων αυτών έχει προκηρυχθεί διαγωνισμός συνολικού ύψους 891.000 ευρώ.

Η παιδική χαρά, που προβλέπεται να κατασκευαστεί στην κυκλική πλατεία του πάρκου της ΧΑΝΘ, θα είναι διαχωρισμένη σε δύο ενότητες, ανάλογα με τις ηλικίες των παιδιών, στα οποία κάθε τμήμα της θα απευθύνεται. Εξάλλου, όλος ο φθαρμένος εξοπλισμός που υπάρχει στον χώρο, μεταξύ των οποίων κάποια τμήματα από τις βάσεις της ράμπας σκέιτμπορντ που υπήρχε στο χώρο, πρόκειται να αποξηλωθούν για λόγους ασφαλείας.

Στο χώρο όπου πρόκειται να κατασκευαστεί η καινούργια παιδική χαρά είχε δημιουργηθεί, τον Ιούλιο του 2011, ένα πάρκο άθλησης και ψυχαγωγίας στο πλαίσιο συνεργασίας του δήμου Θεσσαλονίκης με εταιρεία κινητής τηλεφωνίας. Το πάρκο αυτό είχε δημιουργηθεί, για να προσφέρει στους νέους της πόλης τη δυνατότητα να ασχοληθούν με μια σειρά υπαίθριων δραστηριοτήτων, καθώς διέθετε από πίστα αναρρίχησης και paintball μέχρι εναέριες γέφυρες, τραμπολίνο και πίστα για σκέιτμπορντ.

Ωστόσο, η σύμβαση που είχε υπογραφεί για τη λειτουργία του πάρκου έληξε τον Ιανουάριο του 2014. Η εταιρεία είχε αποσύρει το ενδιαφέρον της για τη συνέχιση λειτουργίας του πάρκου, καθώς, ελλείψει επαρκούς φύλαξης, σημειώνονταν κλοπές και καταστροφές. Ούτε ο δήμος, όμως, ήθελε να αναλάβει τη συνέχιση της λειτουργίας του, καθώς την έκρινε οικονομικά ασύμφορη.

Τον Νοέμβριο του 2014 με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου Θεσσαλονίκης ο χώρος αυτός καταργήθηκε, καθώς είχε θεωρηθεί ότι πλέον είχε καταστεί επικίνδυνος, λόγω της συνάθροισης περιθωριακών ατόμων. Εξάλλου, είχε κριθεί ότι υπήρχαν σοβαροί κίνδυνοι για πιθανούς τραυματισμούς, αφού οι ογκώδεις κατασκευές του χώρου, οι οποίες μάλιστα εντάσσονται στα extreme sports, ήταν προσβάσιμες από το κοινό και πέραν των ωρών λειτουργίας του πάρκου.

Στη Δυτική Θεσσαλονίκη

Σε παιδική χαρά θα μετατραπεί μέσα στο επόμενο διάστημα και το δημοτικό οικόπεδο στη συμβολή της οδού Γιαννιτσών με τη Δάφνης, όπου μέχρι σήμερα λειτουργεί ο σταθμός οχημάτων του τμήματος σαρώματος της διεύθυνσης Καθαριότητας. Σύμφωνα με τη μελέτη του έργου, η παιδική χαρά θα διαχωριστεί σε δύο διακριτές ενότητες παιχνιδιών, οι οποίες μαζί με τον διάδρομο που θα διαμορφωθεί θα συνθέτουν το σχήμα ενός ανθισμένου λουλουδιού.

Στην περιοχή της Τούμπας

Ο δήμος Θεσσαλονίκης, εξάλλου, σχεδιάζει να αναμορφώσει πλήρως δύο παιδικές χαρές στην περιοχή της Τούμπας. Η πρώτη βρίσκεται στο οικοδομικό τετράγωνο που περικλείεται από τις οδούς Ιωνίας, Σάντας, Καππαδοκίας και Σταυρωτών και σήμερα περιορίζεται σε μία έκταση 270 τ.μ., ενώ ο ευρύτερος χώρος, όπου υπάρχει πράσινο, καλύπτει περίπου 900 τ.μ. Ο χώρος τον οποίο καταλαμβάνει η παιδική χαρά πρόκειται να επεκταθεί προς την ανατολική πλευρά. Ο δεύτερος χώρος που θα αναπλαστεί βρίσκεται μεταξύ της Βοσπόρου, της Δαρδανελίων και της Αϊδινίου. Εκεί λειτουργούσε και παλαιότερα παιδική χαρά, η οποία ωστόσο καταργήθηκε, καθώς δεν πληρούσε τις σύγχρονες προδιαγραφές πιστοποίησης.

Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα «Μακεδονία» το Σάββατο 4 Φεβρουαρίου 2017, της Βαρβάρας Ζούκα.

Advertisements