Ένα από τα διασημότερα θεατρικά έργα, το γνωστό «Μακμπέθ» του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ, ανεβαίνει φέτος από το ΚΘΒΕ.

Παρασκευή βράδυ έξω από το ΚΘΒΕ, επικρατεί σχετική ησυχία. Αντίθετα στο Αριστοτέλειον, που φιλοξενεί άλλη παράσταση, ο κόσμος που βρίσκεται έξω από αυτό δημιουργεί μια σχετική φασαρία. Η εικόνα και εντός του θεάτρου δεν είναι διαφορετική. Γύρω στα 100 άτομα καθίσαμε αναπαυτικά στις θέσεις μας στις 21:00, για να δούμε την παράσταση.

Το έργο Μακμπέθ αποτελεί ένα από τα πιο γνωστά θεατρικά έργα παγκοσμίως και για πολλούς ηθοποιούς αποτελεί στόχο ζωής να ερμηνεύσουν τον γνωστό Σκωτσέζο βασιλιά, ακόμα και αν ο ρόλος θεωρείται καταραμένος.  Για τους Έλληνες ηθοποιούς η πρόκληση είναι μεγάλη, αν σκεφτεί κανείς πως αρχικά πως το ιδιαίτερο λόγω γλώσσας κείμενο είναι μεταφρασμένο και η σωστή του απόδοση κρίνει σε μεγάλο βαθμό την επιτυχία της παράστασης. Επιπλέον, η αιματοβαμμένη ιστορία της Μεγάλης Βρετανίας δεν αποτελεί γνώριμο θέμα για τον μέσο Έλληνα. Οπότε, για να ανεβάσεις το συγκεκριμένο έργο με επιτυχία πρέπει να στηριχτείς στο κατάλληλο κείμενο, σε δυνατούς ηθοποιούς και σε μια πλούσια παραγωγή. Στην ελληνική του εκδοχή ο Μακμπέθ αποτυγχάνει στα δύο τελευταία.

Είναι λογικό λόγω της οικονομικής κρίσης ο προϋπολογισμός της κάθε παράστασης να είναι όσο το δυνατόν χαμηλότερος. Έτσι περιορίζονται οι δυνατότητες που έχει η παραγωγή. Μην μπορώντας να χορτάσει το μάτι με κουστούμια και σκηνικά, παρά τις φιλότιμες προσπάθειες σκηνοθέτη και σκηνογράφου, οι ηθοποιοί της παράστασης μένουν γυμνοί και έκθετοι στα μάτια του κοινού. Και έτσι γίνονται φανερές όλες οι αδυναμίες και τα κενά τους.

Ο πρωταγωνιστής Κωνσταντίνος Καβακιώτης (Μακμπέθ) ερμηνεύει εξαιρετικά τον Λεωνίδα από τους 300. Τον θυμίζει εξάλλου αρκετά και λόγω της φυσικής του κατάστασης και των χαρακτηριστικών του. Η δε σύζυγος Μακμπέθ (Πολυξένη Σπυροπούλου) θυμίζει έντονα την Μελισάντρα του Game of Thrones, ενώ θα μπορούσε να γίνει μια καλή yoga instructor, μιας και παραδίδει μαθήματα yoga επί σκηνής. Ίσως το βασικό λάθος της διανομής είναι πως έδωσε στην Εύη Σαρμή τους μικρούς ρόλους της Λαίδης Μακντάφ, της Εκάτης και του Σέιτον. Πραγματικά το ταλέντο της ξεχωρίζει έστω και μέσα στα ελάχιστα λεπτά που εκφωνεί τον σπαρακτικό μονόλογο της μάνας. Το ίδιο μπορούμε να πούμε και για τον Νίκο Καπέλιο που ενσαρκώνει τον Μακνταφ. Πείθει περισσότερο με την ερμηνεία του, από τους υπόλοιπους που περνάνε από την σκηνή.

Οι μουσικές επιλογές της παράστασης καταφέρνουν να δημιουργήσουν συναισθήματα που η πλειοψηφία των πρωταγωνιστών δεν μπορεί, αν και υπήρχαν κάποια θεματάκια με την ένταση του ήχου κατά διαστήματα.

Το διάστημα βασιλείας του Μακμπέθ κρίνεται, σύμφωνα με το έργο του Σαίξπηρ, ως κακή. Όχι όμως τόσο κακή όσο η ελληνική παράσταση.

Διαβάστε περισσότερα για την παράσταση.

Advertisements